Як захистити себе від зараження? (рекомендації щодо профілактики та захисту від коронавірусу)

Будьте готові та поінформовані Будьте в курсі епідемічної ситуації щодо поширення респіраторних захворювань, в т. ч. COVID-19, використовуючи офіційні джерела:

офіційний сайт ВООЗ https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 офіційний сайт ДУ «Центр громадського здоров'я МОЗ України» https://phc.org.ua/

1. Регулярно та ретельно мити руки з милом – упродовж 20-40 секунд або обробляти дезінфікуючими для рук спиртовмісними (від 60%) засобами Миття рук з милом: ● тривалість процедури — 20–40 с;

● вода має бути теплою (комфортної температури), а не холодною чи гарячою; ● обов’язкова процедура, якщо руки видимо забруднені, після приходу з вулиці, перед прийомом їжі, після відвідування туалету, якщо відсутній антисептик для рук; Обробка рук спиртовмісним антисептиком:

● спиртовмісний антисептик для рук — розчин із вмістом спирту 60–80% або із 2% хлоргексидину (інші засоби, що реалізують як «антисептик для рук», наприклад настій ромашки або розчини із 40% вмістом спирту, не є такими);

● антисептик має покривати всю поверхню шкіри рук (в середньому на одну обробку слід використовувати 3 мл розчину, а це 24–27 «пшиків» кишеньковим диспенсером, тому рекомендовано його просто наливати в долоню);

● тривалість обробки — близько 30 с;

● особливу увагу приділіть нігтям (там накопичується найбільше бруду);

● обов’язкова процедура в разі будь-яких контактів із (потенційно) забрудненими об’єктами;

● у разі частого користування антисептиком застосовуйте крем для рук, щоб уникнути підсушування та утворення тріщин шкіри;

● контролюйте доступ маленьких дітей до антисептика (він містить спирт і токсичний для прийому всередину).

2. Не торкатися брудними руками своїх очей, носа та рота

3. Уникати місць скупчення людей

4. Повноцінне харчування, здоровий сон, фізичні вправи та водний баланс організму

5. Термічно обробляти продукти

6. Не їсти сире м’ясо, м’ясні субпродукти та яйця

7. Уникати контактів з людьми, у яких є ознаки захворювання. Мінімальна дистанція — 1,5 метра 8. Намагатись уникати контактів з тваринами, після контакту обов’язково потрібно мити руки Якщо ви захворіли, залишайтеся вдома і зверніться до лікаря.

Використовуйте захисну маску:

● обов’язково — якщо захворіли і маєте респіраторні симптоми (кашель, нежить); Використовуйте маску правильно:

● вона має покривати ніс і рот;

● вона має щільно прилягати, без відступів по краях;

● заміняйте маску, щойно вона стала вологою;

● не чіпайте зовнішню частину маски руками, а якщо доторкнулися, помийте руки з милом чи обробіть спиртовмісним антисептиком;

● заміняйте маску щочотири години;

● не використовуйте маску повторно.

Щоб зробити себе менш вразливим до вірусів завжди дотримуйтесь рекомендацій:

– часто мийте руки або обробляйте дезінфікуючими засобами;

– збалансовано харчуйтеся;

– пийте достатньо рідини;

– провітрюйте та зволожуйте приміщення;

– ведіть здоровий спосіб життя;

– подбайте про достатню кількість сну;

– не споживайте сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження.

– уникайте близьких контактів з хворими;

– під час кашлю та чхання прикривайте рот і ніс паперовою хустинкою.

– якщо маєте підвищену температуру тіла, кашель й утруднене дихання, якнайшвидше зверніться до лікаря та повідомте йому попередньою історією подорожей.

Вірус паніки: як пережити карантин

Коронавірус питання-відповіді

Удома з дітьми під час карантину? Візьміть до уваги декілька ідей

Шановні батьки! Пропонуємо цікавий практичний матеріал для занять з дитиною.

Готуємо дитину до школи: практичні завдання

ДОШКІЛЬНА ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА

Самоорганізація дошкільника

Поняття «самоорганізація» означає раціональну й усвідомлену організацію своєї діяльності. Якщо йдеться про дитину — чи може вона без зовнішнього контролю, допомоги і стимуляції з боку дорослого організовувати свою діяльність і досягати поставлених цілей. Розвиток самоорганізації пов’язаний із формуванням у дитини в старшому дошкільному віці важливого психічного новоутворення — довільності психічних процесів.

На цьому етапі дитина набуває змогу: сприймати та розуміти завдання; планувати свою діяльність; здійснювати самоконтроль діяльності та самооцінку. «Стартовим майданчиком» для становлення самоорганізації є самостійність дитини.

Як проявляється самостійність Самостійність зароджується на межі першого і другого років життя, коли у малюків з’являється потужне бажання пізнавати навколишній світ. Перші самостійні дії поступово удосконалюються і ускладнюються під час ігор, занять, спілкування. Показником розвитку самостійності дитини є результативність дій. При цьому постійний контроль з боку дорослого не бажаний — він може призвести до розвитку у дитини безвольності, безвідповідальності, лінощів, інфантилізму.

Яку діяльність запропонувати дошкільнику

Ігрова Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивне емоційне тло, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо. Трудова У дошкільників є бажання самостійно діяти з предметами зі «світу дорослих» — мити посуд, накривати на стіл, підмітати тощо. Тож малюкам неодмінно слід давати посильні трудові доручення. Для дітей це спосіб самоствердження, втілення своїх бажань і можливостей. У старшому дошкільному віці у дітей з’являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності — зробити для інших.Дитина проявляє ініціативу, у неї з’являється об’єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов’язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов’язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі. Художньо-продуктивна У різних видах художньо- продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності.

Пізнавальні книжки Книжки — чудові помічники в навчанні, надто в домашньому. Зверніть увагу на такі добірки: «Цікава Україна» — серія книжок-картинок для дошкільнят і молодших школярів, персонажами яких є представники української фауни (вогняна саламандра, сіра сова, жук-олень, рись) та навіть гора Говерла.

Усі твори мають сюжет, а цікаві факти або ненав’язливо вплетені в нього, або подані окремими блоками як додаткова інформація;

Кiлькiсть переглядiв: 0